Jakie filmy Wiszniewskiego uważacie za najlepsze ? Wymieńcie je tu w formie od najlepszego do najgorszego tworząc prywatny ranking.
Według mnie:
1.Stolarz
2.Wanda Gościmińska.Włókniarka
3.Elementarz
4.Zawał serca
5.Ślad
6.Opowieść o człowieku,który wykonał 552% normy
7.Jutro. 31 kwietnia - 1 marca
przede mną jeszcze "Historia pewnej miłości" i zakup boxu tego wybitnego dokumentalisty.
1. Elementarz 10/10
2. Zawał serca 8/10
3. Opowieść o człowieku, który wykonał 552% normy 7/10
4. Stolarz 6/10
5. Jutro. 31 kwietnia - 1 maja 1970 6/10
6. Ślad 5/10
7. ...Sztygar na zagrodzie... 5/10
8. Wanda Gościmińska. Włókniarka 3/10
Moim zdaniem:
1.Elementarz
2. ... Sztygar na zagrodzie...
3.Stolarz
4.Ślad
5.Zawał serca
6.Jutro. 31 kwietnia - 1 marca
1. Elementarz (1976)
2. Ślad (1969)
3. Opowieść o człowieku, który wykonał 552% normy (1973)
4. Jutro. 31 kwietnia - 1 maja 1970 (1970)
5. Stolarz (1976)
6. Zawał serca (1967)
7. Wanda Gościmińska. Włókniarka (1976)
8. ... Sztygar na zagrodzie... (1978)
9. Wilkasy 70 (1971)
1. Elementarz
2. Sztygar na zagrodzie
3. Stolarz
4. Opowieść o człowieku,który wykonał 552% normy
5. Wanda Gościmińska.Włókniarka
6. Ślad
7. Zawał serca
8. Jutro. 31 kwietnia - 1 marca
9. Wilkasy 70
1. Elementarz
2. Ślad
3. Wanda Gościmińska. Włókniarka
4. Stolarz
5. Opowieść o człowieku, który wykonał 552% normy
6. Zawał serca
7. ... Sztygar na zagrodzie...
8. Jutro. 31 kwietnia - 1 maja 1970
9. Wilkasy 70
1. Elementarz - 7/10
2. Jutro. 31 kwietnia - 1 maja 1970 - 7/10
3. Ślad - 6/10
4. Zawał serca - 6/10
5. Stolarz - 5/10
1. Elementarz - 10/10
2. Ślad - 9/10
3. Stolarz - 9/10
4. Wanda Gościmińska. Włókniarka - 8/10
5. Zawał serca - 8/10
6. Opowieść o człowieku, który wykonał 552% normy - 8/10
7. ... Sztygar na zagrodzie... - 8/10
8. Jutro. 31 kwietnia - 1 maja 1970 - 7/10
9. Wilkasy 70 - 6/10
+
Historia pewnej miłości - 8/10
1. ...Sztygar na zagrodzie
2. Stolarz
3. Wanda Gościmińska. Włókniarka
4. Elementarz
5. Opowieść o człowieku, który...
6. Jutro...
7. Wilkasy 70
8. Ślad
9. Zawał serca
Pierwsze dwa miejsca praktycznie zamiennie. Ostatnie 3 w sumie też. Generalnie tylko 2 pierwsze miejsca uważam za filmy w pełni udane i szczerze mówiąc trochę się zawiodłem na tym reżyserze - oczekiwałem czegoś 'lepszego'.
Tak aktualizując, bo zapomniałem zrobi to kiedyś - Historia pewnej miłości zdecydowanie na pierwszym miejscu, aż smutek bierze, że Wiszniewski nie zrobił więcej fabuł, bo żaden jego dokument, nawet te najlepsze nie dorównuje Historii...
ja zdecydowanie fankom Wiszniewskiego nie jestem i już nie będę, więc moja lista może być dla miłośników jego największych dzieł zaskoczeniem, niemniej:
1. Stolarz 6/10
2. Opowieść o człowieku, który wykonał 552% normy 5,5/10
3. Jutro. 31 kwietnia - 1 maja 1970 5/10
4. Zawał serca 5/10
5. Ślad 4,5/10
6. ...Sztyngar na zagrodzie 3,5/10
7. Wanda Gościmińska. Włókniarka 3/10
8. Elementarz 3/10
9. Wilkasy 2/10
(chociaż miejsca 6-8 mimo wszystko mogą budzić podziw, od strony wizualnej są doskonałe)