Składający się z pięciu nowel film wykorzystuje pomysł stworzenia obrazu współczesnej kobiety przez wykorzystanie autentycznych epizodów z życia znanych aktorek. W... Zobacz pełny opis
Składający się z pięciu nowel film wykorzystuje pomysł stworzenia obrazu współczesnej kobiety przez wykorzystanie autentycznych epizodów z życia znanych aktorek. W noweli I, stanowiącej prolog filmu, w wytwórni Titanus odbywa się konkurs urody i talentów, mający w drodze wielu eliminacji wyłonić tę jedną, dziewczynę mającą szansę zostaćSkładający się z pięciu nowel film wykorzystuje pomysł stworzenia obrazu współczesnej kobiety przez wykorzystanie autentycznych epizodów z życia znanych aktorek. W noweli I, stanowiącej prolog filmu, w wytwórni Titanus odbywa się konkurs urody i talentów, mający w drodze wielu eliminacji wyłonić tę jedną, dziewczynę mającą szansę zostać aktorką. Ostatecznie zostały wybrane dwie. Grają je aktorki, które rzeczywiście w ten sposób debiutowały na ekranie. W noweli II Alida Valli przyjmuje zaproszenie na wieczór zaręczynowy swojej masażystki. W noweli III Ingrid Bergman, będąca już żoną Roberto Rosselliniego, opowiada o kłopotach, jakie miała w nowo nabytej willi pod Rzymem. W noweli IV Isa Miranda mówi o życiu całkowicie wypełnionym pracą zawodową i uświadomieniu sobie swojej samotności i tęsknoty za macierzyństwem po tym, jak pomogła chłopcu rannemu w wypadku i poznała jego rodzeństwo. W noweli V Anna Magnani opowiada o swojej kłótni z taksówkarzem w czasach, kiedy nie była jeszcze znaną aktorką, ale - jak sama określa - szansonistką estradową. Widzowie mają okazję posłuchać, jak śpiewa wielka aktorka. [Filmoteka Narodowa]
Informacje o filmie Jesteśmy kobietami
studio
Film Costellazione Produzione / Titanus
tytuł oryg.
Siamo donne
inne tytuły
We, the Women Wielka Brytania Of Life and Love USA We, the Women Australia więcej
Nie wiem, jaki tu portret nowoczesnych kobiet, skoro wszystkie historie są sztampowe, nudne i do bólu przeciętne (może za wyjątkiem tej z Bergman i Magniani, ale ratują je wyłącznie popisy aktorskie). Żadna nowela nie ma w sobie pazura, nie angażuje, jest bez puenty i nie łączy się z żadną inną. Ot, takie etiudy dla...